Donnerstag, 7. Januar 2010

POZNATE LIČNOSTI: BADNJE VEČE I BOŽIĆ SLAVE...

BOGATA GOZBA ZA ROĐENJE HRISTOVO
POZNATE LIČNOSTI BADNJE VEČE I BOŽIĆ PROSLAVLJAJU PO SVIM SRPSKIM OBIČAJIMA U KRUGU PORODICE, ALI PONEKO I RADI KAKO BI MU GODINA BILA USPEŠNA




Radmila Manojlović: Maćeha mesi česnicu
- Ove godine Božić ću proslaviti kod kuće. Praktikujem da i Badnje veče proslavim u krugu porodice, ali ove godine neću moći jer radim.
Ne moram da proslavim sa mojima ni rođendan, ni slavu, ni Novu godinu, ali Božić moram po svaku cenu!
To je jedini dan u godini kada je moja cela porodica na okupu, jer smo rasejani po raznim gradovima Srbije. Inače, pridržavam se svih srpskih običaja, samo ne mesim česnicu, već to čini moja maćeha Suza. Za vreme Božića osećam se spokojno, u toplom domu, okružena svojom porodicom...

Dragana Mirković: Moj bečki pravoslavni Božić
- Božić je porodični praznik, pa ga tako i proslavljam. Dete koje i dalje živi u meni raduje se zimskim praznicima kao nekada kada sam bila klinka. Ta atmosfera i običaji su zaista nešto što se rečima ne može opisati. Ovaj Božić ću tradicionalno provesti u Beču sa porodicom i prijateljima uz jelku i božićnu trpezu. Inače, trpeza Badnje večeri obiluje ribljim specijalitetima, prebrancem i raznim drugim posnim jelima, dok je za Božić pečenje u prvom planu. Ono što ja volim jesu mesni rolati i salate koje su neizostavni deo moje božićne trpeze.

Seka Aleksić: Prvi praznik u novoj kući!
Badnje veče i Božić prvi put ću dočekati u novom domu. To je za mene najradosniji praznik, posebno zbog toga što za Novu godinu radim, pa tek za Božić mogu da praznujem u porodičnom okruženju. Kao i prethodnih godina, umesiću česnicu i u skladu s tradicijom pripremiti bogatu trpezu. Posle toga sa Veljkom odlazim na planirani odmor u Tajland; gde ću puniti baterije pred obaveze koje me očekuju u februaru.

Maja Nikolić: Sveštenik u kući
- Praznike ću provesti sa porodicom, kao i svake godine. Volim da na Božić budem sa svojom decom, a ove godine će nam se pridružiti i moj verenik Jan. Imaćemo jako bogatu trpezu, a ja sam zadužena za pravljenje česnice. Poznato je da redovno postim, pa je tako bilo i ovog puta, a da bi sve bilo po pravilima tradicije, dovešću i sveštenika.

Lazar Ristovski: Badnjak pucketa u kaminu
- Ove godine ću Božić proslaviti kod kuće sa porodicom. Radujem se ovom prazniku jer se slavi dan praštanja i cela porodica u to ime daruje sitne poklone kao znak pažnje. Na trpezi, za koju je zadužena moja žena, obavezno će biti pečenje. Naravno, sečem badnjak, a sve to ne bi imalo toliku čar bez kamina oko koga se svake godine tradicionalno porodično okupljamo. U mojoj kući nastaviće se s poštovanjem tradicije i proslavljaće se Božić još dugo godina.

Bora Čorba: Na Rudniku palim badnjak
- Ove godine Božić ću provesti radno, biću u Republici Srpskoj gde imam seriju nastupa. Badnje veče ću tradicionalno provestiu na Rudniku, uz sve običaje od kojih mi je najdraže paljenje badnjaka. Naravno, i moja supruga će biti uz mene. Što se posta tiče, ove godine nisam izdržao do kraja, postao sam veliki grešnik!

Dragica Radosavljević Cakana: Sto pun đakonija
- Badnje veče ću provesti kod kuće sa suprugom. Počela sam već da pripremam razne đakonije za to veče, među kojima će se naći sendviči sa lososom i riblja pašteta, pošto tada obavezno postimo. Ujutru na Božić nam dolaze deca, rodbina i prijatelji, koji su ceo dan sa nama. Trpeza će biti puna raznog jela i pića, a neizostavni su podvarak, pasulj prebranac, praseće i jagnjeće pečenje. Biće veselo, jer Božić je prava prilika za to!

Sandra Obradović: Volim proju na Božić
- Radujem se Božiću, jer ću ga provesti u toplini porodičnog doma, sa svojim bližnjima. U našoj kući ovaj praznik se obeležava na tradicionalan način, uz sve običaje karakteristične za taj dan. Volim da jedem i, hvala bogu, trpeza nam je uvek puna, a jedno od omiljenih jela mi je proja.

Petar Božović: Ptica na božićnoj trpezi
- Volim Božić i radujem se što ću, kao i svake godine, biti sa porodicom toga dana. Poštujem sve srpske običaje i čak ulazna vrata okitim badnjakom, koji kupim na pijaci. U gradu je to tako. U detinjstvu, dok sam bio na selu, išao sam sam u šumu i donosio badnjak kući. Postio sam do Nove godine i postiću za Badnji dan, ali ću zato na Božić na trpezi imati neku pticu, za koju će biti zadužena moja supruga. Ove godine neće biti ni prasećeg ni jagnjećeg pečenja, ali će zato ptica biti pripremljena na poseban način.

Izvor i jos vesti: FolkoTeka.com

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen